reklama

Sven Hedin

Cítim sa tu ako prvý deň v škole. Neostáva mi iné len dúfať, že si ma nevšimnú chronickí vŕtajovia, ktorí potrebujú za každú cenu dokázať, akí sú premúdri. Majte teda s mojou prvotinou zľutovanie, nie je tu kvôli tomu, aby niekoho poúčala alebo politizovala. Chce sa s vami podeliť, prijať konštruktívnu kritiku a v neposlednom rade ma oddýchnuť od každodennej reality.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred sto rokmi...

Vyšla kniha cestovateľa Svena Hedina, ktorý so svojoukaravánou putoval nehostinným Tibetom. Svoju prácu venoval bielym miestam namape tejto nádhernej krajiny. Počas dlhých rokov dokumentoval v sprievodeniekoľkých mužov charakter zakázaného územia. Plavil sa po hladinách vysokopoložených jazier, meral ich hĺbku, nadmorskú výšku, navštevoval budhistické kláštory,zúčastnil sa mnohých náboženských ceremónií. Písal, maľoval, fotografovala pozoroval kultúru, ktorá dnes, na území Tibetu prakticky neexistuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred dvoma rokmi...

Priesmyk Lalung la v Tibetemi pri pohľade na masív Šiša Pangmy zakrútil hlavu. Priestor predurčený veľkýmnáboženstvám. Akoby zastal čas a ostal len nekonečný priestor, ktorýpodporí v človeku myšlienky bezvýznamnosti. Smejem sa nad tým čo jedôležité u nás v Európe a čo tu.

Pred rokom...

V preplnenom parížskom metrema cestou do práce v afekte poškriabal akýsi vystresovaný chlapv obleku. Oči mal podliate krvou. Z doškriabanej ruky sa mi valilakrv a všetci tí vyobliekaní manažéri odo mňa odskočili, akoby som malalepru. Samozrejme si ma nevšimli, veď je tlačenica. Do najbližšej zastávkymetra som stála uprostred kruhu s polomerom dva metre, ktorý bol po obvodelemovaný bielymi goliermi – otrokmi štvrte La Défense. Večer vosvojej izbe preklínam stáž v Paríži, no keď zavriem oči vidím sav priesmyku Lalung la.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred mesiacom...

Náhoda zariadila, že som siahla po knihe Dr. Hedinaa začítala sa do jeho dobrodružstiev. Hlava sa mi zakrútila, rovnako akovtedy v Lalung la. Zo starého kriedového papiera cítim vôňu Tibetu.Putujem s karavánou, zdieľam všetky strasti tejto náročnej cesty.V Pekingu vrcholí nezmyselný cirkus.

Pred hodinou...

Uvarila som si zelený čaj.

Pred minútou...

Z rádia na mňa štekla finančná kríza v USA.

Práve teraz...

Neviem čo napísať... nafotografiu paláca Potala čmáram: „Made in PRC“

Zajtra...

Chcem sa prebudiť na brehu jazeraManasarovar ako jeden z miestnych pútnikov. Chcem dýchať zem zmiešanús riedkym vzduchom a dozvedieť sa, že môj pradedo stretol karavánu Svena Hedina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O sto rokov...

V priesmyku Lalung la sa nič nezmení.

Myslíte, že to spôsobí výkyvy na finančných trhoch v USA?

Linda Hipmanová

Linda Hipmanová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

L'enfant terrible... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSúkromnéPrírodaCestovanie

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu